Voor veel krantenabonnees die tot voor kort hun dagelijkse krant door Bpost aan huis besteld kregen, is het nu een vervelende periode: veel abonnees ook bij ons moeten het geregeld zonder hun dagelijks leesvoer stellen. Volgens de kranten ligt het probleem van de niet bestelde kranten bij de firma die nu instaat voor de verdeling van de kranten.
Omdat het contract tussen Bpost en de uitgeverijen van kranten niet werd verlengd staat Bpost niet langer in voor de dagelijkse verspreiding van de kranten. Die bedeling werd overgenomen door twee bedrijven.
Om die overgang vlotter te laten verlopen, werd overeengekomen dat de omschakeling per regio zal gebeuren. De krantenuitgeverijen worden de laatste weken overstelpt met telefoontjes van klanten, omdat zij hun krant een of meerdere dagen niet hebben gekregen.
Uitverkocht
Ook bij ons is de omschakeling bezig en ook in Adegem en Maldegem zijn er mensen die het een of meerdere dagen zonder krant moeten stellen.
Het Nieuwsblad heeft uit voorzorg naar zijn postabonnees een brief gestuurd met daarin cheques die hun abonnees bij een krantenshop kunnen inruilen voor de krant van hun keuze.
Wie zich echter de afgelopen dagen in de loop van de voormiddag bij een krantenshop aanmeldde met een cheque voor een gratis Nieuwsblad kreeg te horen dat de voorraad al uitverkocht was.
Mensen die geabonneerd zijn op Het Laatste Nieuws belden naar de klantendienst van die krant om te melden dat zij hun krant een of meerdere dagen niet gekregen hadden. Het duurde enkele minuten voordat ze de juiste persoon aan de lijn kregen om dan te horen te krijgen dat het probleem bij de firma’s ligt die instaan voor de bedeling van de kranten.
Abonnees die hun krant niet gekregen hebben kunnen dat via mail of brief aan de klantendienst melden en er wordt per dag voor een compensatie gezorgd. Die compensatie ligt echter lager dan de prijs die de mensen moeten betalen als zij in een krantenshop een krant kopen.
Wanneer het probleem van de baan zal zijn kon niemand ons met zekerheid zeggen.