
Met de opening van zijn nieuw sociaal huis (vroeger OCMW-gebouw) in de Lazarusbron 1 brengt de gemeente haar dienstverlening dichter bij de mensen. Voor eenvoudige hulp of inlichtingsvragen kunnen de inwoners zonder afspraak tijdens de werkdagen in de voormiddag terecht bij het onthaal in de Lazarusbron 1.
Na het vervangen van het OCMW door Centrum voor de sociale diensten zijn de administratieve diensten van het OCMW geïntegreerd in die van de gemeente. Het afgelopen jaar hebben in Maldegem werkgroepen bestaande uit mensen van de verschillende diensten en externe deskundigen een dienstverlening uitgewerkt die nog dichter dan vroeger bij de mensen staat.
Onder één dak
“In ons nieuw sociaal huis staan niet de diensten maar de mensen centraal. De eerste belangrijke stap in het project was het onder één dak brengen van alle financiële en sociale dienstverlening.
De mensen kunnen vanaf 1 december zonder afspraak terecht bij het onthaal in de Lazarusbron. Als het om een vraag gaat die onmiddellijk kan beantwoord worden, worden de mensen naar de juiste dienst in hetzelfde gebouw door verwezen. Gaat het om vragen die extra aandacht nodig hebben dan kunnen er afspraken gemaakt worden die ook in de namiddag kunnen doorgaan”, legde schepen Valerie Taeldeman uit.
Zij had veel woorden van lof en dank voor de mensen die de afgelopen maanden het nieuw dienstenverleningssysteem hebben uitgewerkt.


